środa, 9 września 2015

Na zdrowie - zadbaj o siebie, a może dożyjesz 140 lat!

Jeśli śledzicie mój kanał na YouTube pt. "Zwariowani", to z pewnością jesteście w temacie i możecie kliknąć krzyżyk w prawym górnym rogu ekranu, chyba że posiadacie Maca, wtedy w lewym. Krótka dygresja o komputerach, a raczej o oprogramowaniach: ostatnio ktoś mi napisał w komentarzu pod jednym z filmików, że tak narzekałam na MacBooka, a dalej z niego korzystam i przerabiam na nim filmiki. Otóż wiedzcie, że tylko do tego mój Mac się nadaje (zaznaczam, że mój, nowsze pewnie są lepsze). Ma świetny program do obróbki filmów - iMovie, lepszy do wielu dostępnych na rynku, prosty, szybki i z fajnymi efektami. Nie można go dostać na Windowsa, szukałam wszędzie i nie znalazłam. Dlatego zdecydowałam się na zatrzymanie Maca i używam go tylko i wyłącznie do obróbki filmów. Wszystko inne wygodniej mi robić na Windowsie. Może ma na to wpływ o dwa cale większy ekran ;)

Przejdźmy do tematu. "Na zdrowie" to nowa seria filmików na moim kanale. Jak sama nazwa wskazuje, mówię w nich o zdrowiu, głównie o zdrowym odżywianiu, ale nie tylko, bo zdrowie to o wiele więcej. Zainspirowałam się na wymianie w Ameryce, gdzie według mnie życie jest bardzo niezdrowe. Niezdrowa żywność i chemia otaczająca człowieka z każdej strony - w jedzeniu, w kosmetykach, w środkach myjących i piorących, w powietrzu. W Polsce powoli idziemy w tą stronę. Dlatego postanowiłam zmienić świat. Jak to mówią, zmianę należy zacząć od siebie i tak też zrobiłam, pracuję nad tym każdego dnia. Idę głównie za przykładem Beaty Pawlikowskiej, ale nie tylko. Efekty? Schudłam już 5 kg bez żadnych starań. Jem ile chcę, co chcę, śpię ile chcę, robię co chcę, ćwiczę co chcę i kiedy chcę. Spalanie kalorii to efekt uboczny moich działań. Jem zdrowo, unikam kontaktu z chemią, a moje ciało, które w ten sposób wzmacniam, samo decyduje o tym, jaka waga jest dla niego najlepsza. O tym przeczytacie w książkach Pawlikowskiej, które serdecznie polecam (nie, nikt mi nie zapłacił za ich reklamę, po prostu są fantastyczne).

Być może wiele moich pomysłów wyda wam się dziwnych, kontrowersyjnych, bezsensownych, ale liczę na to, że znajdą się tacy, którzy odnajdą w nich coś dla siebie. Sądząc po komentarzach pod dotychczas dodanymi filmikami, wiele osób skorzystało z podanych przeze mnie przepisów i są zachwyceni. Na razie nie ma ich wiele, ale co poniedziałek pojawia się nowy.



Co konkretnie jest w moich filmikach?

Przepisy na zdrowe jedzenie, które da wam energię i chęć do życia a nie do spania. Śniadania, obiady, kolacje, przekąski. Głównie wegetariańskie i wegańskie, ale od czasu do czasu pojawia się mięso. Trzymam się "Diety bez pszenicy", gluten w moich przepisach znajdzie się między innymi w płatkach owsianych, jednak nie jest on zmodyfikowany jak pszenny i nie zauważyłam, aby mi szkodził. Staram się, aby wszystko było tanie i możliwe do wykonania przez przeciętnego nastolatka, a przede wszystkim smaczne i pożywne. W końcu kto by miał ochotę na niedobre jedzenie, nie mówiąc już o sterczeniu w kuchni i gotowaniu jakiegoś nieapetycznego gniota. Podaję tylko moje ulubione i sprawdzone przepisy.

Recenzje książek o zdrowym odżywianiu. W końcu skądś trzeba czerpać wiedzę o tym, co jest dla nas dobre, a co szkodzi. To co wiemy, to tylko kropelka, a czego nie wiemy, cały ocean. W szkole nas nie nauczą, dlatego trzeba samemu o siebie zadbać i zainwestować w książki. Osobiście polecam te autorstwa Beaty Pawlikowskiej. Szybko i ciekawie wyjaśnia sprawy, nawiązuje do większości tematów związanych z jedzeniem i nie tylko. Dopiero jej książki dały mi potężnego kopa do działania, za to wiele dowiedziałam się z innych, czytanych wcześniej. Zamieszczam recenzje wszystkich przeczytanych przeze mnie pozycji.

Co nieco o ruchu i zdrowym trybie życia. O ćwiczeniach na odchudzanie, o tym, jak się więcej ruszać, jaki sport uprawiać. Dostałam wiele próśb o filmiki na ten temat, już wkrótce właśnie o tym wam opowiem.

Kosmetyki i środki czyszczące. Ile tam jest chemii!!! Naprawdę możesz się obyć bez szamponu do włosów, dezodorantu i pasty do zębów ze sklepu. Sprawdziłam to na własnej skórze i jak dotąd dalej mam znajomych, nikt nie uciekł ;) Włosy myję jajkiem z dodatkiem soku z cytryny. Ty też spróbuj. Zawsze możesz wrócić do szamponu. Ja wiem, że nie mogę. Wypróbowałam różne szampony "delikatne", "naturalne", "bez soli", "bez siarczanów", "bez parabenów" i wiele innych "bez", problem polegał na tym, że wszystkie były niekompatybilne z moimi włosami. Albo w ogóle nie myły, albo miałam wrażenie, że się nie zmywały, albo już na drugi dzień miałam tłuste włosy. Wodą bym lepiej umyła. Za to po myciu jajkiem z cytryną są idealne. Puszyste, miłe w dotyku, naturalne, odżywione, suche (ale nie przesuszone), żadnego łupieżu i innych niepożądanych tworów skórnych. Nie udało mi znaleźć naturalnego odpowiednika toniku i dalej używam sklepowego z firmy Soraya, ale poza tym nie stosuję żadnych chemicznych kosmetyków. Przepisy na nie wszystkie znajdziecie w przyszłych filmikach, mam nadzieję, że się wam sprawdzą :)

Ciekawostki. Wiedzieliście, że są plemiona na świecie, których członkowie dożywają 140 lat i jest to u nich standardem? Dowiedziałam się o tym na wystawie ludzkiego ciała w USA, na którą pojechaliśmy w ramach wycieczki szkolnej z Anatomii. Nazwano ich mianem "Centenarians", po polsku "centarianie", "centenarianie", czy prościej - "ludzie długowieczni". Przekopałam internet w dwóch językach, wypisałam wszystkie ważne i ciekawe informacje, po czym nagrałam o tym filmik. Jest to temat stosunkowo mało zbadany, za to jak ciekawy!

Oto filmiki, które wyszły dotychczas, kolejne w każdy poniedziałek o 17:00:





4 komentarze:

  1. Jeśli interesujesz się zdrowym odżywianiem, to szczerze polecam dokument "Forks Over Knives", film jest naprawdę świetny i otwiera oczy na wiele spraw ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Można skontaktować się z Tobą za pomocą e-mail ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zwiariowanishow@gmail.com, ale jednak lepiej na Facebooku, maila rzadko odbieram Jest ryzyko że przegapię

      Usuń
  3. Kocham twoje filmiki o zdrowym odrzywianiu dzięki tobie czuję się o wiele lepiej.

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku,
tutaj możesz śmiało wyrazić swoją opinię. Jednak zanim to zrobisz, weź pod uwagę, że większość informacji na tym blogu to też opinie, takie same jak twoja. Nie musisz im wierzyć, nie muszą ci się podobać, ale musisz je szanować. Amen i zapraszam do komentowania :)