czwartek, 6 marca 2014

Host Family!

Witajcie,
jak się domyślacie, jestem mega, mega szczęśliwa! Dwa dni temu dostałam host family i mało co nie wybuchłam z radości! Spodziewałam się informacji o rodzinie gdzieś w lecie, ponieważ to właśnie wtedy większości wymieńców przydzielana jest rodzina, a tu taka niespodzianka! Ale zacznijmy od początku.

Otóż we wtorek rano, jeszcze przed szkołą, postanowiłam włączyć laptopa, bo mama z siostrą nie były jeszcze gotowe do wyjścia. Musicie wiedzieć, że jestem rannym ptaszkiem i wstaję o 5:30 bez budzika (ale za to chodzę spać o 9-9:30), tak więc rano mam dużo czasu dla siebie, zazwyczaj wykorzystuję go na naukę i zadania domowe, bo po południu nie chce mi się tego robić. Więc rano zrobiłam notatkę z polskiego i zadanie z matmy, a potem coś mnie tknęło, żeby włączyć komputer. Weszłam na fb na fanpage mojego programu na youtube (nazywa się Zwariowani i chyba napiszę o tym osobny post, bo coś czuję, że ten temat będzie powracał w wielu notkach), żeby odpowiedzieć na pytania od widzów. Kliknęłam na skrzynkę odbiorczą i patrzę, a tu jakaś wiadomość od osoby z angielskim nazwiskiem. Już myślałam, że zdobyłam zagranicznego fana (choć nie wiedziałam, jakim cudem zrozumiał coś z moich polskich filmików) lub że to spam, bo zdarzały mi się takie wiadomości, ale po pierwszym zdaniu prawie spadłam z krzesła. To była chyba ostatnia rzecz, jakiej się wtedy spodziewałam.

Napisała do mnie host mama, przedstawiając siebie i swoją rodzinę, która składa się z:
- host mama Leah
- host tato Reuben
- host siostry: Cheyenne (12 l.), Brenna (10 l.), Realynne (9 l.)
- host bracia: Leighton (6 l.) i Richard (2 l.)

Napisała, że już od 4 lat są host family i zawsze mają z tym dużo zabawy :) Mieszkają w Teksasie więc jestem bardzo zadowolona, bo strasznie chciałam trafić do jakiegoś ciepłego stanu. Miasto nazywa się Kyle, jest dość małe, co mi w sumie odpowiada, bo nie będę się musiała zrywać bardzo rano, żeby zdążyć do szkoły. Szkoła do której będę chodzić to Lehman High School. Tego dnia miałam akurat sprawdzian z polskiego, więc po tych nowinach pewnie go zawaliłam xd Cały dzień chodziłam z bananem na twarzy :D

moja przyszła szkoła
logo, nazwa i barwy szkoły
Na razie jeszcze nie dostałam oficjalnego maila od fundacji, ale host mama powiedziała, że powinien dojść w tym tygodniu. Ona sama pracuje w tej fundacji (ISE) i stąd właśnie wiedziała, jak się ze mną skontaktować. Nie mogła napisać do mnie na prywatnym fb, bo tam moje imię brzmi Marysia, a ona nie wie, jak zdrobnić imię Maria, więc odnalezienie mojego konta było niemożliwe. Za to w liście do host family w mojej aplikacji napisałam o tym, że prowadzę program na youtube oraz załączyłam link do strony, więc tą drogą mnie odnalazła. Ten fakt sprawił mi jeszcze większą radość!

Wczoraj gadałam z host tatą na fb i okazało się, że ma fajne poczucie humoru :D Zapytał mnie, czy mam skype albo face time, a nasza rozmowa brzmiała mniej więcej tak:
Ja I do have skype, but I don't remember my login, I'll check it tomorrow and let you know.
Hdad - face time is Skype for apple products
Ja - so I don't have it because I don't have any Apple products. In Poland they are very expensive so I can't afford them.
Hdad - you can buy apple products in the fruit stands


Musiałam naprawdę dziwnie wyglądać, bo śmiałam się do ekranu dobre kilka minut xD Później dowiedziałam się, że u nich jest 7 godzin do tyłu, więc trochę ciężko złapać kogoś na facebooku. Hdad zapytał się mnie, czy chciałabym chodzić na jakieś zajęcia np. taniec czy jakiś inny sport. Odpisałam mu, że chciałabym być cheerleaderką, jeśli by się dało, a on na to, że pogada z trenerką :) Także bardzo się cieszę, choć na razie nie wiem, czy to wypali, ponieważ jeśli to będzie dużo kosztować, to wybiorę jakiś inny sport, bo nie mogę wydać całej kasy na stroje, buty, wyjazdy itp., więc zobaczymy. Jestem dobrej myśli :) Na pewno na jakiś sport się zapiszę, bo jak tego nie zrobię, to po powrocie do polski nie zmieszczę się w drzwiach do domu :D

Z rozmowy dowiedziałam się jeszcze, że Amerykanie nie używają "hahahaha" tylko "lol". Na razie jest to dla mnie trochę dziwne, ale pewnie szybko przywyknę.

PS Jak tylko dojdzie email z wszystkimi informacjami o hostach to wstawię nową notkę :) Prawdopodobnie zmienię też wygląd bloga po raz milionowy, żeby trochę bardziej kojarzył się z Teksasem :D
Ta czerwona kropka to Kyle. Wg map Google nad morze jedzie się tylko 2 godziny!

11 komentarzy:

  1. świetny placement i super rodzinka! będziesz miała mnóstwo zabawy z rodzeństwem! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej wspaniały placement ♥ wspaniała rodzinka taka duża ;D a wiesz może czy bd miała własny pokój? Jeszcze jedno pytanko czy wiesz może w jakiej klasie będziesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, będę miała swój pokój :) Jeszcze nie wiem, w której będę klasie, ale jak tylko się dowiem to napiszę.

      Usuń
  3. Gratuluję! <3 czy możemy spodziewać się jakiś vlogów, kiedy będziesz już na miejscu?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale najpierw będę musiała kupić sobie kamerę gdzieś na miejscu, więc nie wiem, kiedy zacznę dodawać filmiki.

      Usuń
  4. Gratuluję rodzinki i jestem wdzięczna, że informujesz nas na bieżąco jeszcze przed wyjazdem. Większość wymieńców zaczyna pisać dopiero kilka dni przed podróżą. To smutne, bo cały proces (za kulisami) też jest ciekawy :) Życzę ci niesamowitych przeżyć w Teksasie i publikuj coś tak często jak możesz. Czekam z zapartym tchem na twoje dalsze posty. Jak poznasz już trochę lepiej hostów to daj znać!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej oglądam cię na yt i właśnie jakoś wpadłam na tego bloga. Nie miałam pojęcia, że wybierasz się na roczną wymianę! :O Mam parę pytań, fajnie jakbyś odpowiedziała. 1. Dlaczego chciałabyś wyjechać? 2. Nie przeraża Cię fakt, że zostawisz rodzinę, będziesz tak daleko sama itd? 3. Nie będziesz tęsknić za przyjaciółmi w Polsce? 4. Czy Twoi rodzice przyjmują amerykanina do domu kiedy ty będziesz tam? (wymiana xD) 5. Jak nauczyciele zareagowali, że wyjeżdżasz a potem wrócisz? 6. Czy będziesz musiała powtarzać klasę w Polsce? 7. Będziesz mogła odwiedzać rodziców np na święta? 8. Jak Maja da radę bez Ciebie? :D 9. Skąd w ogóle pomysł na wyjazd?
    Przepraszam za tyle pytań, ale naprawdę mnie to ciekawi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoich pytań jest tak dużo, że odpowiem na nie w osobnej notce razem z pytaniami od innych :) Powinna się pojawić w najbliższych dniach.

      Usuń
  6. Hej :> ja tez jade w tym roku na wymiane i rowniez do Texasu! Mamy do siebie ok 2h - mieszkam kawalek od miasta Waco. Jesli chcesz to podaj mi mejla w odpoweidzi to bedziemy mogly pogadac :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ej! ale zbieg okolicznosci ja mialam 6marca 10 urodziny!

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku,
tutaj możesz śmiało wyrazić swoją opinię. Jednak zanim to zrobisz, weź pod uwagę, że większość informacji na tym blogu to też opinie, takie same jak twoja. Nie musisz im wierzyć, nie muszą ci się podobać, ale musisz je szanować. Amen i zapraszam do komentowania :)