piątek, 6 czerwca 2014

Sierotka Marysia

Witajcie :)

Zostałam właśnie Sierotką Marysią - moi hości zrezygnowali z bycia moimi hostami. ISE szuka dla mnie nowej rodziny, prawdopodobnie będę chodzić do tej samej szkoły, skoro mnie już przyjęła, ale niekoniecznie. Tydzień temu w Warszawie byłam na spotkaniu z polską koordynatorką i podczas rozmowy zapytałam się, czy Leah (host mama) rozwiodła się z host tatą - tak wynikało z moich facebookowych informacji (taka rada ode mnie: uważajcie, co piszecie na fejsie, bo nigdy nie wiadomo, kto to czyta). Pani Monika (koordynatorka) powiedziała, że nic o tym nie wie, ale się zapyta fundacji w USA. Chodziło o to, że wg aplikacji przesłanej przez rodzinę oni byli małżeństwem a ja wyczaiłam, że się ostatnio rozwiedli. No i kiedy pani Monika napisała do fundacji, rodzina zrezygnowała z programu. Nie wiem dlaczego, no ale trudno. Nie jestem jakoś specjalnie smutna z tego powodu, a wręcz przeciwnie - emocje towarzyszące oczekiwaniu na maila o rodzinie powróciły ze zdwojoną mocą! Już się nie mogę doczekać informacji, gdzie teraz trafię i jaka będzie moja nowa rodzina :)

Poza tym na spotkaniu z panią Moniką dostałam jeszcze ISE Student's Handbook. Są tam różne informacje o wymianie, np. jak się na początku będziemy czuli, co powinniśmy w danych sytuacjach robić, jak nawiązać kontakt z rodziną i koordynatorem, jakie przedmioty musimy obowiązkowo wziąć w szkole, itp. Dowiedziałam się, że muszę wziąć US History i English, a poza tym pełna dowolność. Pewnie wezmę coś biologiczno-chemicznego, bo to mnie interesuje i przydaje się w życiu, coś związanego z biznesem, ponieważ chciałabym mieć kiedyś swój biznes, coś związanego z pisaniem, np. Creative Writing - przedmiot dla pisarzy, który jest chyba w każdej szkole, no i oczywiście jakiś wf, ale jeszcze nie wiem jaki. Co do ostatniego przedmiotu (prawdopodobnie będę mieć 7 lekcji), to jeszcze się waham. Pasowałoby wziąć matmę, ale stwierdzam, że wolałabym coś fajniejszego, np. teatr albo gotowanie. Jeszcze zobaczę. Pewnie w drugim semestrze będę i tak brać inne przedmioty, więc przerobię wszystko. Na razie jeszcze nic nie jest pewne, z niecierpliwością oczekuję na maila o nowej rodzinie.

Dowiedziałam się też, że moja fundacja pozwala zdawać na prawo jazdy, o ile kurs jest organizowany przez szkołę. Jak się już zda, to trzeba oddać prawko rodzinie albo koordynatorowi i dostaje się je z powrotem po zakończeniu wymiany. Mam nadzieję, że moja szkoła będzie oferowała coś takiego :) Chociaż podejrzewam, że ja+samochód=armagedon xD

P.S. Sorki, że ostatnio nie piszę zbyt wiele, ale moi nauczyciele powariowali przed końcem roku i nawalają nam tyle zadania domowego, że już nie wyrabiam i odpisuję z internetu ile się da :D W wakacje będę pisać więcej. Według moich wyliczeń do wakacji pozostało 8 dni - nie liczyłam weekendów i ostatniego tygodnia, wtedy i tak nikt już nie idzie do szkoły. Mam nadzieję, że to będzie moje ostatnie 8 dni w polskiej szkole w życiu!!!

Co to, to nie! Wyposażyłam się już w książki!!!

7 komentarzy:

  1. Ale głupio, że zrezygnowali z "Ciebie" po tym jak już pisaliście na fejsie sporo, jak zostałaś zapisana do szkoły... bez sensu...
    No cóż, może los szykuje ci coś innego :P

    OdpowiedzUsuń
  2. przykro ale zarazem jak ty napisałaś o znowu wraca ta ekscytacja. życzę ci powodzonka w odnalezieniu nowej rodzinki -stonecandy

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż. Nic, tylko życzyć fajniejszej rodzinki :) Jejku... Fajnie się czyta Twojego bloga. Mam przez niego małe kompleksy, jeśli chodzi o mojego...
    Właśnie. Wielbię cię na klęczkach, że wspomniałaś o creative writting. W życiu bym nie pomyślała o takim przedmiocie. Teraz za to mam większy dylemat dla się na przyszły rok :)

    O. I tak jeszcze tylko spytam - skąd wytrzasnęłaś takie fajne odliczanko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpisałam w Google "odliczanie na blogu" i znalazłam taki gadżet. Trzeba było pokombinować trochę z kodem html, ale na szczęście lubię bawić się szablonami xD

      Usuń
  4. Ile wcześniej trzeba się zgłosić żeby jechać na taką wymianę?

    OdpowiedzUsuń
  5. 25 year old Research Assistant II Minni Wyre, hailing from Lacombe enjoys watching movies like It's a Wonderful Life and Ice skating. Took a trip to Works of Antoni Gaudí and drives a Legacy. odwiedz strone

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku,
tutaj możesz śmiało wyrazić swoją opinię. Jednak zanim to zrobisz, weź pod uwagę, że większość informacji na tym blogu to też opinie, takie same jak twoja. Nie musisz im wierzyć, nie muszą ci się podobać, ale musisz je szanować. Amen i zapraszam do komentowania :)