czwartek, 1 maja 2014

Przepis na szarlotkę z lodami

Witajcie!

W weekend miałam ochotę upiec coś dobrego, więc zdecydowałam się na szarlotkę, której nie robiłam od bardzo dawna. Jak ją ostatnio upiekłam w październiku na urodziny mojej siostry, to wyszła jakaś dziwna i przypominała bardziej kanapkę niż placka. Niby zrobiłam wszystko dobrze, a jednak wyszło mi bardzo mało ciasta przez co placek był cieniutki (miał może 2 cm grubości -,-). W każdym razie teraz wyszła mi idealna, więc postanowiłam dać wam przepis.

Zdjęcie z internetu, ale moja szarlotka wyglądała identycznie!
Składniki na ciasto:
300 g margaryny (pokrojonej na kawałki)
600 g mąki
2/3 szklanki cukru
5 żółtek
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na mus jabłkowy:
1,5 kg jabłek
cukier (Ja dałam łyżkę, ale jeśli macie kwaśne jabłka to dajcie więcej. Możecie też nie dawać wcale, ważne żeby wam smakowało)
4 łyżki kaszy manny
1 łyżka cynamonu

Wykonanie (w kolejności, w jakiej ja to robię):
1. Obierz jabłka i wykrój gniazda.
2. Do dużego garnka wlej 0,5 szklanki wody, wrzuć pokrojone jabłka. Duś aż owoce się rozpadną, co jakiś czas mieszaj (najlepiej pokroić jabłka na małe kawałki, wtedy będzie szybciej). Odczekaj trochę czasu, zanim przejdziesz do punktu 3 :)
3. Wrzuć do miski wszystkie składniki na ciasto i miksuj, aż będzie przypominało kruszonkę (ja miksowałam w Thermomixie, jeśli też go macie to polecam miksować w ten sposób, będzie szybciej).
4. Na blachę wysyp 3/4 ciasta i leciutko ugnieć, żeby było równe. Piecz przez 15 minut w temp. 180 stopni z termoobiegiem.
5. Twoje jabłka powinny już się rozpaść (a jeśli nie, to nie wstawiaj jeszcze ciasta do piekarnika i poczekaj). Dodaj do nich cukier, kaszę i cynamon i zostaw w garnku, żeby woda trochę odparowała. Mieszaj co chwilę.
6. Gdy ciasto skończy się piec, wyjmij je i rozsmaruj na nim mus, a później posyp resztą ciasta. Piecz ok. 45 minut w temp. 180 stopni.

Możesz podawać szarlotkę z lodami, ja najbardziej lubię waniliowe z Grycana :)

Smacznego! (na pewno będzie smaczne, obiecuję)

2 komentarze:

Drogi czytelniku,
tutaj możesz śmiało wyrazić swoją opinię. Jednak zanim to zrobisz, weź pod uwagę, że większość informacji na tym blogu to też opinie, takie same jak twoja. Nie musisz im wierzyć, nie muszą ci się podobać, ale musisz je szanować. Amen i zapraszam do komentowania :)