czwartek, 13 listopada 2014

Dziennik snów

Wczoraj nie napisałam posta, ponieważ uczyłam się na test z anatomii. Poszło mi bardzo dobrze, wydaje mi się, że odpowiedziałam poprawnie na każde pytanie, więc warto było się pomęczyć. Poza tym daje mi satysfakcję poczucie, że wiem, z jakich tkanek jestem "utkana". Dowiedziałam się między innymi, że blizna różni się od skóry, ponieważ uszkodzona tkanka nabłonkowa (czy jak to się tam zwie po polsku) jest zastępowana tkanką łączną. Zagadka rozwiązana!

Jeśli chcecie zobaczyć wszystko, czego się uczymy, oto nasz materiał od początku roku szkolnego:
unit 1: https://drive.google.com/file/d/0B3XQH5cU0DHtYWVBRzdPUjladlk/view
unit 2: https://drive.google.com/file/d/0B3XQH5cU0DHtUVp5S05hLWI1dWs/view
unit 3: https://drive.google.com/file/d/0B3XQH5cU0DHtQW5aYWxSU3dlSzA/view
unit 4: https://drive.google.com/file/d/0B3XQH5cU0DHtR3drbkJNR2dMU0k/view

Na psychologii rozpoczęliśmy nowy dział, omawiamy teraz sny. W poniedziałek pisaliśmy notatki z prezentacji, którą omawiała nauczycielka, we wtorek zaczęliśmy oglądać film "Incepcja" z Leonardo DiCaprio (prawie napisałam da Vinci, widać, że jestem zmęczona :D), ponieważ odnosi się on do snów i możemy się czegoś nauczyć w ciekawy sposób. Następnie mamy wybrać jeden z trzech artykułów podanych przez nauczycielkę i porównać to, co jest w nim napisane, do filmu. Nie rozumiałam tego filmu po angielsku; to znaczy, miałam pojęcie, co się dzieje i ciekawiło mnie to, ale nie rozumiałam tych wszystkich słów odnoszących się do snu, których następnie powinnam użyć w wypracowaniu, więc w domu obejrzałam cały film po polsku, dzięki czemu wyjaśniły się niektóre luki. Film jest genialny, polecam wszystkim, a jeśli macie ochotę przeczytać artykuły, z których możemy wybierać, zajrzyjcie tu:
Lucid Dreaming and Self-Realization
The Difference Between Natural and Chemically-Induced Sleep
What Psychology Says About Dreams
oraz czwarty, niezwiązany z tematem: These X's Are The Same Shade, So What Does That Say About Color?

Do tego prowadzimy dziennik snów. Każdego dnia przez dwa tygodnie zapisujemy, o której godzinie poszliśmy spać, piliśmy kawę, uprawialiśmy sport, braliśmy leki i piliśmy alkohol (nauczycielka zapewniła żartem, że nie zgłosi nikogo na policję, no chyba że ktoś zaznaczy, że pił w szkole :D). Na osobnej kartce zapisujemy, o czym myśleliśmy kiedy kładliśmy się spać oraz jak się czuliśmy po przebudzeniu. Jeśli coś nam się śniło, też mamy to zapisać. A jeśli nigdy nie pamiętamy swoich snów, to musimy kilka razy obudzić się w nocy, ok. 90 minut po zaśnięciu, wtedy jesteśmy w fazie REM i śnimy. Ta faza powtarza się co 90 minut, więc możemy ustawić budzik na dowolną godzinę, kiedy trwa ta faza. Do tej pory wydawało mi się, że nigdy nie mam snów, ale kiedy przyszło co do czego i rano otwierałam oczy, nagle się okazywało, że jednak mam sny i to całkiem szalone. Raz śniło mi się, że w czasie Bożego Narodzenia znaleźli krokodyla w Rzeszowie w Wisłoku, co sparaliżowało ruch w mieście. Jednego dnia popełniłam błąd i zamiast natychmiast zapisać sen, poszłam do łazienki. Kiedy wróciłam, nic już nie pamiętałam. Czytałam gdzieś, że po 10 minutach po przebudzeniu zapominamy 90% snów, być może jest to prawdą. Za tydzień kończymy eksperyment i będziemy go omawiać w klasie, zobaczymy, co nauczycielka ma do powiedzenia na ten temat. A teraz idę spać, ciekawa jestem, co mi się przyśni tym razem.

7 komentarzy:

  1. Kiedy nagrasz nowy filmik?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy nowy filmik?

    OdpowiedzUsuń
  3. Hahah swietne ! Mam nadzieje ze ci sie cos fajnego przysni ! Zazdroszcze psychologii ! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zwykle super wpis, dzięki za linki

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Kiedy nowy filmik?

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziennik snów to naprawdę fajny pomysł :D I dzięki, że wstawiasz te materiały, ciekawie jest je przejrzeć. A "Incepcja"... taaak. Jeden z bardziej zakręconych filmów, jakie kiedykolwiek oglądałam xD
    Pozdrawiam

    A wgl to teraz będę komentować z konta: False Identity https://www.blogger.com/profile/09525303464692936442

    OdpowiedzUsuń
  7. wlasnie Marysiu kiedy nowy filmik?

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku,
tutaj możesz śmiało wyrazić swoją opinię. Jednak zanim to zrobisz, weź pod uwagę, że większość informacji na tym blogu to też opinie, takie same jak twoja. Nie musisz im wierzyć, nie muszą ci się podobać, ale musisz je szanować. Amen i zapraszam do komentowania :)