czwartek, 30 października 2014

Google Street View

Mój ambitny plan powrotu do biegania nie wypalił. Po powrocie ze szkoły skończyłam rozpakowywanie ciuchów i organizowanie garderoby. W Ameryce szafy są wbudowane w ścianę, czasami trzeba przesunąć drzwi, aby się do nich dostać, innym razem wchodzi się do nich jak do osobnego pokoju. Ja posiadam ten drugi typ. Wczoraj host tato opróżnił moją garderobę z plastikowych pudeł z rzeczami i wyniósł je na strych, więc nareszcie mogłam rozpakować walizkę do końca. Potem obejrzałam "Nie ma to jak statek", pierwszy raz w życiu mam telewizor w pokoju, do tego z nagrywarką, więc korzystam, jak mogę, nagrywając seriale lecące nocą. Moim zdaniem te stare seriale są lepsze od nowych.

Potem host mama wróciła do domu i zjedliśmy razem obiad, wyjątkowo była nim pizza. Po obiedzie chciałam pobiegać, ale rozmowa z hostami przeciągnęła się aż zaszło słońce, więc przełożyłam plan na inny dzień. Przyniosłam komputer do salonu, aby odrobić zadanie domowe (nauczyciele umieszczają wszystkie materiały w internecie), ale trochę nie wypaliło, rozmawiałam z hostami przez cały czas :) Cieszę się, że trafiłam na tak wspaniałą rodzinę! Pokazałam im moje miasto na facebooku, nie mogli uwierzyć, że mam 100 metrów do Stokrotki, jeśli skręcę w lewo, i 100 metrów do Biedronki, jeśli skręcę w prawo. Do tego szkoła po drugiej stronie ulicy, lodziarnia za rogiem, warzywniak - wszystko blisko! W Ameryce tak nie ma - bez samochodu umrzecie z głodu, bo nie dojdziecie do sklepu na czas. A do szkoły trzeba by iść pół dnia. Pokazałam im także Galerię Rzeszów, to też była dla nich nowość. Co prawda są tu galerie handlowe, ale nie ma w nich aż tak wielu sklepów. Zdziwiło ich, że każda marka ma osobny sklep, zazwyczaj bardzo mały, czasem wielkości pokoju. Tutaj marki łączą się i wystarczy pójść do jednego sklepu, aby kupić wszystkie ubrania. Nowością dla nich były także księgarnie typu Empik i sklepy spożywcze typu "Piotr i Paweł" w galeriach - tutaj tego nie ma. W Polsce w większości galerii jest McDonald's, często także Subway lub KFC, jednak pierwszy z tych fast-foodów w każdym szanującym się centrum handlowym znajdziemy. Nie w Ameryce! McDonald's został zepchnięty z pozycji najpopularniejszej fast-foodowni na rzecz kilkunastu innych konkurencyjnych marek, np. Sonic, Whataburger, Taco Bell, Starbucks, KFC, Burger King i wielu innych. Jednak w galeriach tego także brakuje! Większość restauracji to małe marki, niezbyt znane. Popularne fast-foody znajdują się w osobnych wielkich budynkach.

Kolejna rzecz, która zdziwiła moich hostów, to wielkość działek, głównie na wsi. W USA za domem ma się kilka metrów ogrodu i płot. W Polsce często jest to kilkadziesiąt, a nawet kilkaset metrów, mamy wielkie ogrody, niektórzy hodują zwierzęta, dobudowują dodatkowe budynki, składają w ogrodach drewno na opał, itp. W Ameryce to rzadkość. Nie ma na to miejsca. Kto ma większy ogród, ten buduje w nim basen lub sadzi krzak. Tyle.

w szkolnej łazience pojawiła się odpowiedź xD

11 komentarzy:

  1. Czy ludzie w twojej szkole rozmawiali o tej strzelaninie z Waszyngtonu? Co amerykanie o tym sądzą?

    OdpowiedzUsuń
  2. Moźe w miesteczku gdzie mieszkacie tak jest, ale u mojej siostry w Massachusetts wiekszosc domow ma duże ogrody, a nawet jak jest basen to i tak kupe wolnego miejsca. Wszystko zależy od tego gdzie sie mieszka, w Teksasie pewnie tez gdzie indziej jest podobnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no i w Stanach są malls duuuuzo wieksze od polskich galeri handlowych

      Usuń
  3. Podziwiam Cię za sam fakt, że chcesz biegać. Podziwiam każdemu, komu się chce xD
    I jakie są w Ameryce reakcje na ostatnią strzelaninę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic nie słyszałam o strzelaninie

      Usuń
    2. Podawałam linka. Dziwne, że w Polsce o tym trąbią, a pod latarnią najciemniej;) Może zeby nie siać paniki? Ponoć to 35 strzelanina w szkole amerykańskiej w tym roku. W wiadomościach pewnie podawali, ale przy tylu wrażaniech wcale się nie dziwię, ze Marysia nie ma czasu na codzienne newsy:)

      Usuń
  4. czy stosujecie jakies srodki bezpieczenstwa ze wzgledu na ebole Marysiu???

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zwykle super ciekawy wpis, ale już nie mogę się doczekać relacji z Halloween, bogato nafaszerowanej oczywiście zdjęciami

    OdpowiedzUsuń
  6. 59 yr old Systems Administrator II Hedwig Gaylord, hailing from Laurentiens enjoys watching movies like Analyze This and Juggling. Took a trip to Rock-Hewn Churches of Ivanovo and drives a Duesenberg Model J Long-Wheelbase Coupe. zobacz strone www

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku,
tutaj możesz śmiało wyrazić swoją opinię. Jednak zanim to zrobisz, weź pod uwagę, że większość informacji na tym blogu to też opinie, takie same jak twoja. Nie musisz im wierzyć, nie muszą ci się podobać, ale musisz je szanować. Amen i zapraszam do komentowania :)